مراسم افتتاح نمادین طرح آمبلیوپی در کامیاران

مراسم افتتاح نمادین طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کامیاران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان، مراسم افتتاح طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال، با حضور معاون فرماندار، نماینده شبکه بهداشت، اپتومتریست تحت قرارداد با بهزیستی و رییس و کارشناسان مربوطه بهزیستی کامیاران در مکان موسسه خیریه باقیات الصالحات برگزار گردید.

 وحیده باتمانی رییس بهزیستی کامیاران، ضمن اشاره به اجرای هر ساله این طرح در شهرستان، به منظور شناسایی کودکان سه تا شش سال مبتلا به تنبلی چشم ، اظهار داشت: در سال گذشته ۴۹۲۰ کودک زیر شش سال مورد معاینه و غربالگری قرار گرفته‌اند.

باتمانی در ادامه از شناسایی بیش از ۳۶۰ کودک مشکوک و ارجاع آنها به مرحله بالاتر، ۵۳ تجویز عینک و معرفی ۲ کودک برای عمل جراحی خبر داد و افزود: آنچه اهمیت دارد شناسایی افراد مبتلا به تنبلی چشم و جلوگیری از پیشرفت آن بوده چون هر چه تشخیص و معالجه زودتر انجام شود نتایج درمانی بیشتر و سریع‌تر بدست می‌آید.

در ادامه باتمانی با اشاره به رایگان بودن تمامی مراحل درمان از تجویز عینک تا عمل جراحی، هدف از اجرای هر ساله این طرح را شناسایی کودکان مشکوک به تنبلی چشم و انواع بیماری های چشمی دانست و افزود: این طرح در شهرستان کامیاران به صورت مستمر در حال پیگیری است و تمامی روستاهای شهرستان نیز مورد پوشش قرار می گیرند.

شایان ذکر است این طرح با همکاری موسسه خیریه باقیات صالحات در حال انجام است.

مراسم افتتاح نمادین طرح آمبلیوپی در کامیاران

کد خبر 109550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد